parisstyle

parisstyle

Párizsi útikalauz II.

2014. október 05. - brigastreetstyle

1. Notre Dame

A Notre Dame megtekintésére a vasárnapi mise a legalkalmasabb időpont. Gyakorlatilag színházi élményt kapsz a misén. A belépés ingyenes. Idén sajnos nem volt már ilyen, de tavaly külön sor volt a franciáknak, akik imádkozni mentek. (Legjobb ha ballonkabátban mész, és nem szólsz egy szót sem, azonnal beengednek abban a sorban, így 1 perc alatt bent is vagy). Bár mint írtam idén már nem ez volt a helyzet, úgyhogy lehet kár a próbálkozásért. Ha nem akarod végigállni a sort (a mise is véget ér addigra), akkor nyugodtan leülhetsz egy kávézóban, az épület mellett. Viszont vigyázz, a képen látható fém edény nem hamutál. Azért van, hogy a pénzt ne fújja el a szél. (Láncdohányos lévén nekem mondhatják...a lenti akcióm eredménye  a nem kis borravaló, és a hosszan tartó bocsánatkérés:-)

054.JPG

IMAG0397.jpg

2. Luxemburg kert

Imádom. A városnézés közben jó pihenésképpen szolgál. Meglepő (itthon nem látunk ilyet), de a franciák munkaidőben is kijárnak ide újságot olvasni, pihenni. A háttérben a hiányolt Montparnasse-torony.

 

722.JPG

 

300.JPG

 

 

3. Invalidusok

Nevezetessége Napóleon sírja. Belépőjegyes szintén. Egyszer érdemes megnézni, mégis csak Napoleónról van szó, bár a lenti képen kívül semmit nem látsz.

Les Invalides.JPG

SNV83413.JPG

4. Opera

Ki ne hallott volna az Operaház fantomjáról? A párizsi Opera épülete nem csupán kívülről, de belülről is megér egy misét. Az Opera közelében található a Cafe de La Paix, illetve a Galeries Lafayette is, úgyszintén számos világhírű tervező boltja van a környéken. Sajnos a képen csak hátulról látható (nem tudtunk jobb fotót lőni), de a 4. képen a kék blézeres, fehér nadrágos, piros táskák hölgy nem más, mint nagy kedvencem Ines de La Fressange (a Párizsi sikk c. könyv írója).

507.JPG525.JPG

508.JPG

IMAG1218.jpg

5. Sacré Coeur és Montmartre

Amélie csodálatos élete tárul elénk. A negyedben érdemes körülnézni, mutatványosok, zenészek semmihez sem fogható hangulatot adnak. Egy gyöngyszem Párizsban.

Sacre Coeur.JPG

664.JPG

680.JPG

Ez persze nem az összes látványosság. Ajánlatos még sétálni a Latin-negyedben (Pantheon, Sorbonne), megnézni a Vendôme teret (a szobrot szeptember elején még felújították) -francia filmrajongó lévén ajánlom A Vendôme tér asszonyát Catherine Deneuve-vel- , a Saint Sulpice-t, egy sétát a Saint-Germain-des-Pres-negyedben, és Versailles-t is mindenképpen, ha már Párizsban vagyunk (nem nyáron, nálunk két órás napon aszalódást jelentett). A fenti nevezetességek nyilván mind benne vannak az útikönyvekben is. Ha ezeken kívül kellene ajánlanom, azok mindenképpen a már ajánlott Galeries Lafayette, és a kávézók lennének. A férfiaknak ezen kívül irány a Champs Élysées-n található autószalonok (Mercedes, Renault, Toyota, Citroen), a nőknek pedig a Louis Vuitton (akár csak megnézésre is), és bármely ruha/táska/cipőbolt.

485.JPG

610.JPG

A végét pedig nem is zárhatja más, mint nagy kedvencem Yves Saint Laurent (Rue de Babylone).

IMG_0223_1.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://parisstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr536762069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonTintoretto 2014.10.05. 20:33:52

Amire gondolhattál az a Sorbonne, nem Sourbonne :)

Place Vendôme vagy Vendôme tér, semmiképpen sem Vendôme-tér. Mint ahogy Kossuth Lajos tér, nem pedig Kossuth Lajos-tér...

Egyébként azt azért nem mondanám, hogy az Invalides-ban nincs semmi Napóleon sírján kívül, ugyanis kapcsolódik hozzá egy említésre méltó hadtörténeti múzeum is...Elég nagy és színvonalas.

www.musee-armee.fr/en/coming-to-the-museum/opening-times-and-prices.html

brigastreetstyle 2014.10.05. 20:47:21

@DonTintoretto: Köszi, nem olvastam át, hogy őszinte legyek. A Sorbonne elírására még ez sem mentség (max. a fél üveg bor, amit megittam délután:-) Mint ahogy ez kivehetted volna, én egy nőnemű egyén vagyok, a hadtörténeti múzeum nem az én világom. De köszi, hogy szóltál, azért a négy alkalom során még én sem láttam mindent, és mint le is írtam, az érdeklődi köröm inkább a divat, így az idő fele részét a boltokban töltöttem.

Messzi Vetek 2014.10.06. 11:00:34

ne haragudjon meg, de a listája kicsit furcsa...
a hadtörténeti múzeum nem az érdeklődésének megfelelő, de egy urna már igen (mert az a Napoleoné? de akkor a Panthéon miért csak egy lábjegyzet? és egy Père-Lachaise fel sem merült?), illetve a kedvence egy YSL utcanévtábla(!)...
a Palais Garnier-nél nem is értem, azt a részmondatát, hogy belülről is megér egy misét (ha az ember nem egy előadásra akar beülni, akkor száz érdekesebb hely is van). a Jardin du Luxembourg meg egy a sok park és kert között, miért lett ennyire kiemelve (ha csak azért nem, mert közel van a Saint-Sulpice-hez, ahol épp megszállt)?
nekem úgy tűnik - a másik posztból is - hogy magácska nem nagyon ismeri ezt a várost, így inkább azt javasolnám, hogy suszter maradjon a kaptafánál és inkább divatról blogoljék, ezt meg hagyja meg másnak.

brigastreetstyle 2014.10.06. 11:32:30

@Messzi Vetek: Kedves kommentelő!
A lista szubjektív, az én kedvenc helyeim vannak rajta. Ha hiányolod a Panthéont- akkor megírhatod Te is:-) Mindenre van nyilvány magyarázat, erre is, de ha kérdeznél előbb, akkor leírnám. Az ok, hogy a bejegyzések saját képesek, mint láthatod. A Pantheónról csak olyan van, amin rajta vagyok én, vagy családtagjaim, azt pedig nem szerettem volna feltenni. Valószínűleg olvasóim, ha meg tudják nyitni ezt az oldalt, akkor ismerik a google-t is.
Amikor a Rue du Rocher-n volt a szállásom, akkor is sok időt töltöttem a Luxemburg kertben (elég messze van azért). Le van írva, hogy imádom. Még annyit hozzá, hogy ha Catherine Deneuve-nek megfelel, csak nem olyan rossz hely (oda viszi az unokáit). Van a kerben egy Angelina is, ami szintén nagy kedvenc ezen kívül.
Le van írva az is, hogy 4x voltam Párizsban, idén az Eiffel-tornyon kívül semmilyen nevezetességet nem néztem meg (max. azt, ami útközben volt, kívülről), aminek oka, hogy most más volt a terv (értsd. írtam bejegyzést, hogy az időm neves kávézókban, boltokban töltöttem).
Azt is megírtam, hogy kétszer érdemes elmenni minimum, egyszer a nevezetességeket megnézni (nyilván senki nem tudja az összeset), egyszer "élni". Persze az én bejegyzésem nem ultra fillérb*szós, így nyilván nem tetszik sok mindenkinek, mert nem arról szól hogy hogy lehet legolcsóbban utazni, megszállni, mert akkor inkább javaslom a horvát tengerpartra való utazást (úgy, hogy viszik a lefagyasztott pörköltet).

Richelieu Bubi 2014.10.06. 12:27:18

Kedves brigastreetstyle!

A kommentelőnek nem az volt a problémája, hogy a listád szubjektív, hanem az, hogy még ez a szubjektív, számodra fontos helyekről szóló lista is elég nagy tájékozatlanságról tanúskodik. Nincs azzal baj, ha a Jardin du Luxembourg a kedvenced, mert Catherine Deneuve is oda jár, de egy-két informatív megjegyzést hozzá lehetne fűzni, ha már egy "útikalauzban" írsz róla. Például, ha posztolsz egy képet a Medici-kútról, esetleg leírhatnád, hogy mi az. Vagy ha szerinted feltétlenül el kell menni az Hôtel des Invalides-ba, akkor egy fél mondatban azt is meg lehet említeni róla, hogy amúgy van benne egy elég nagy múzeum. Ezzel a tudással nőneműek is rendelkezhetnek, húzza őket bár más irányokba az érdeklődésük. Arról nem is beszélve, hogy nem árt tájékozódni arról, hogy egy épületnek az elejét vagy a hátulját látod éppen, amikor az olvasóid figyelmébe ajánlod a róla készült képet - a fotódon a Palais Garnier eleje, s nem a hátulja látható...
A másik - és tulajdonképpen ezért írok -, nem túl elegáns dolog a nemtetszést az olvasóid feltételezett pénztelenségének tulajdonítani és lefagyasztott pörköltet emlegetni. A helyek, amelyekről írsz, nagyrészt ingyenesek: a Notre Dame, Sacré Coeur ingyenesek, tudtommal a Luxemburg-kertben vagy a Montmartre-on tett sétákért sem szednek még pénzt - sőt, egyelőre a luxusboltok oltárához is járulhatnak népek pénztelenül, még ha áldozni nem is tudnak rajta.
A kritika summája tehát az, hogy egy magát párizsi útikalauzként megnevező poszt tartalmazzon némi érdekességet, különösen akkor, ha a lehető legismertebb nevezetességekről számol be úgy, mintha a spanyolviaszt találta volna fel. Vagy, ha ahogy mondod, téged igazából más érdekel, és időd nagy részét neves kávézókban és boltokban töltötted, akkor írj azokról - boldogan fogunk olvasni róluk.

brigastreetstyle 2014.10.06. 12:51:54

@Richelieu Bubi:
"Arról nem is beszélve, hogy nem árt tájékozódni arról, hogy egy épületnek az elejét vagy a hátulját látod éppen, amikor az olvasóid figyelmébe ajánlod a róla készült képet - a fotódon a Palais Garnier eleje, s nem a hátulja látható..."
Ezt a részt nem is értem. A következő van leírva:
"Sajnos a képen csak hátulról látható (nem tudtunk jobb fotót lőni), de a 4. képen a kék blézeres, fehér nadrágos, piros táskák hölgy nem más, mint nagy kedvencem Ines de La Fressange (a Párizsi sikk c. könyv írója)." NEM azt írtam, hogy az Opera látható hátulról (tudom, hogy az eleje), hanem, hogy Ines de La Fressange. Értelmezési problémákkal sajnos nem tudok mit kezdeni.
És nem azt írtam, hogy azért kedvenc, mert CD is oda jár. Egyszerűen szeretem, és kész, nem tudom mi ezzel az az óriási baj.
Én is írtam, hogy bizonyos helyeken nincs belépő, és azt hiszem itt is félreértetted a dolgot, nekem kezdtek el beszólogatni, és én csak válaszoltam. Az alábbi bejegyzés pedig nem hiába lett olyan ismert, itt is láthatjuk a bejegyzéseken az élő példát.
fapadosinfo.blog.hu/2014/08/11/a_fapados_turista_alfajai

Mint írtam, van száz másik bejegyzés, amely részletekbe menőbb. Nem szerettem volna olyat írni, én képes beszámolót, hangulatot akartam, ennyi. Minden apró részlet megtalálható a neten mindenről.
A kávézókról írtam, tettem fel olyan bejegyzést is, hogy mivel térjünk haza Párizsból, és elhiheted, az is hasonló fogadtatásban részesült. Hogy miért? Mert nem arról szól, hogy hogy lehet a legolcsóbban kijönni, és croissant-on, vízen élni.

brigastreetstyle 2014.10.06. 12:57:08

@Richelieu Bubi: Még annyit, hogy van fent egy bejegyzésem a Le a blog sale-el, vidd el ingyen! Érdekes abba nem tud belekötni senki, a kutyát sem érdekli, mily meglepő.

Zsolt Chevelu Ring 2014.10.06. 13:21:04

A második képen látható tálka a visszajárónak van.(zárt helyiségben is)
A húszcentest otthagyhattad volna.
Ennyit a fagyasztott pörköltrôl.

brigastreetstyle 2014.10.06. 13:33:59

@Zsolt Chevelu Ring: Bármilyen hihetetlen, mint írtam rohadt sok borravalót adtam.

Sajtkukac 2014.10.06. 13:47:17

Én nem láttam egy részét ezeknek a helyeknek, legközelebb jobban odafigyelek. :)
Viszont a Sacré Coeur környéke az egyik legkoszosabb az általam látottaknak, tele bevándorlókkal, akik állandóan zaklatják az embert valami portékával, legkevésbé sem nevezhető gyöngyszemnek (tavalyi állapot), közel sem olyan mint nálunk a Budai vár...

Chesky 2014.10.06. 13:52:06

@DonTintoretto: nem bírtad ki a jelentéktelen okosítások (nyelvtani helyesbítések) nélkül:D

brigastreetstyle 2014.10.06. 13:55:42

@Sajtkukac: Árusok nem csak ott vannak, ugyanaz a helyzek az Eiffel-toronytál, a Tuileriák kertjében is.

brigastreetstyle 2014.10.06. 13:56:21

@Chesky: Nem baj, én örültem neki, hogy szólt!

DonTintoretto 2014.10.06. 14:03:09

@Chesky: valóban, számomra az igényesség része, hogy ha már például a Sorbonne-t megemlítem, akkor helyesen írjam le a nevét. De a bloggerina is jelezte, hogy át sem olvasta publikálás előtt az írását... És bár megköszönte, de a Sorbonne továbbra is Soubonne :)

Továbbá amint láthatod az Invalides-hoz és adtam extra információt, miszeint nem csak egy márványládát láthatsz a belépődért ;)

brigastreetstyle 2014.10.06. 14:29:00

@DonTintoretto: Szánom bánom, még mindig, főleg ez után. Miért nem szóltál akkor?:-)

ensorcelant 2014.10.06. 18:41:23

@brigastreetstyle: Szerintem igen fiatal hölgy lehetsz, erre következtetek az írásodból. A hangulat, ami megfogott Párizsban, sajnos nem jött át az írásodon. Ezt kérik rajtad számon a többiek, illetve szerintem a stílust, ahogy reagálsz a kommentekre. Ha blogot írsz, ne sértődj meg a kritikán, mégha negatív, vagy akár rosszindulatú is. Aki információt ad, azt meg köszönd meg! Ne húzd fel az orrod, és bizonygasd, hogy te a hangulatért írod a blogot. Aki pedig számonkéri rajtad, hogy miért csak drága éttermek és boltok érdekelnek, az nem feltétlenül fillérb@szó, akinek az a fontos, hogy mi hol olcsóbb, hanem kíváncsi. Vagy mert még nem járt soha Párizsban, vagy pedig azért, mert csakúgy mint te, vagy én, nagy szerelmese a franciák fővárosának. Szóval több megértést és tiszteletet az olvasóidnak.

brigastreetstyle 2014.10.06. 19:51:34

@ensorcelant: "A blogtól nem veszed el a figyelmet, most indult, még nincs is, aki figyeli:) úgyhogy nyugodtan írhatod a Te véleményed, lehet másnak Te segítesz!" Ezt pont Neked írtam. A normális hozzászólásokkal nincs is baj, sőt, van amiben én is igazat adtam (lásd, elírtam a Sorbonne-t, megköszöntem, hogy szóltak, javították a Louvre-hoz írt megjegyzésem, és azt is megköszöntem)
A blogon direkt nincsenek moderálva a hozzászólások. Én még hiszem, hogy létezik olyan, hogy véleménynyilvánítás szabadsága, csak sajnos ezt sokan nem arra használják, amire kellene (nem csak itt látszik meg a kommenteken, gyakorlatilag mindenhol). Mindenki talál olyan blogbejegyzést Párizsról, ami őt érdekli, ahelyett, hogy itt "osztja az észt" (rossz értelemben), én javasolnám, hogy olvasson másik blogot a témáról. Más, hogy a kommentekből is kitűnik, hogy el sem olvassák mi van odaírva, és úgy szapulnak, ez nem engem minősít, ne haragudj.
Máskülönben én ha nyaralok, akkor nyaralok, nem hiszem, hogy ebbe bárkinek bele kellene kötnie., és nem, nem vagyok "igen" fiatal.
süti beállítások módosítása