parisstyle

parisstyle

Párizsi útikalauz I. rész

II. rész http://parisstyle.blog.hu/2014/10/05/parizsi_utikalauz_ii

2014. október 05. - brigastreetstyle

A Párizsról szóló bejegyzéseim nyilván egy hasonló poszttal kellett volna kezdenem. Hogy miért nem? Mert már több száz ilyen bejegyzés készült. Azért remélem mindenki talál benne valami újdonságot, különlegességet, és nem utolsó sorban segítséget az út megtervezéséhez.

1. Repülőjegy

Az első utat leszámítva (amikor is Malév-géppel mentem) Air France-al utazom. Hogy miért? Szeretem már az út elején úgy érezni, hogy nyaralok. A személyzet francia, így már az elején "hatás" alá kerülök. Máskülönben a mini árú jegyeik 51 ezer forint körül vannak. Ha a többi légitársaság kínálatát nézem csomaggal hasonló árra jönnek ki. Az idei év azért okozott kis meglepetést, ugyanis ha mini árú jegyet veszel fizetned kell a csomagért. Bár ez feltűnt, mégsem akartam elhinni, hogy már az Air France is "fapados" lett, aminek a vége a reptéren fizetett 9000 forint körüli összeg volt (egy csomagra, voltak olyan rendesek, hogy az én csomagom árát nem kellett kifizetni). Az Air France a Charles de Gaulle-n száll le. A bejutás nagyon egyszerű, felszállsz a RER-re és bent is vagy a városban. A jegy 9-10 euro körüli (pontosan nem emlékszem, de ilyen összeggel számolj). Azt azért mindenki nézze meg előtte, hogy hogy jut el a szállásáig (remek térképek vannak fenn a neten a metróhálózatról).

2. Szállás

Én mindenképpen a belvárost javaslom. Párizs felfedezéséhez a legjobb kiindulópont szerintem a Saint-Sulpice környéke (idén ott voltam), és 1 darab metrójegyet kellett vennem (azt se kellett volna, ha a barátom nem sír, hogy fáj a lába:-) Persze az idei év nem a városnézésről szólt, de gyakorlatilag minden elérhető 20 percen belül sétával (az Eiffel-torony volt kb. 35 perc). A Montmartre-n idén nem voltam, még oda kellhet egy jegy, az azért kiesik a belvárostól.

3. Látványosságok

Az óriási tömeg miatt érdemes tavasszal, ősszel utazni. Egyszer voltam nyáron, háááát...nagyrészt a nyaralás sorbanállásból állt.

Eiffel-torony - Teljes árú felnőtt jegyár a legtetejére 15 euro. Ezért egyrészt sorban kell állni a jegyet megvenni, aztán várni kell a liftre, ami a 2. szintig visz fel. Utána egy másik lifttel tudunk felmenni a 3. emeletre (ami szintén legalább egy órát jelent pluszban). Egyszer voltam úgy, hogy a 2. szintről a 3.-ra azonnal feljutottunk (márciusban volt, éjszaka, így alig voltak), de készüljön mindenki fel az óriási tömegre. 

 

IMAG1073.jpg

IMAG1103.jpg

2. Louvre

Szintén óriási sorok szoktak várni a piramisok előtt. Érdemes megnézni a honlapon, hogy milyen kedvezményes árú jegyeik vannak (25 év alatt ingyenes, mint sok más is). Az épület belül óriási. Nem árt, ha előtte átgondoljuk, mint is szeretnénk látni. Javaslom a nevezetességek végigjárását, és az egyiptomi részt, ami eszméletlen szép. (Persze kinek mi...)

SNV83398 másolata.JPG

Paris-20120321-00117.jpg

3. Concorde tér

A Louvre-tól a Tuileriák kertjén átsétálva jutunk el a Concorde térhez. A téren számos szökőkút van, és az obeliszk. A környéken még érdemes megnézi a Madeleine-templomot is.

SNV83362 másolata másolata.JPG

427.JPG

4. Champs-Élysées

A Concorde-térről már egyenes út vezet a világ leghíresebb sugárútjáig. A látvány lenyűgöző (már a Tuileriák kertjében állva is elénk tárul), hiszen innen is látszik már a Diadalív.

5. Diadalív

A képek az igazi méreteit nem tudják átadni. A látvány a tetejéről pedig magáért beszél.

469.JPG

SNV83386.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://parisstyle.blog.hu/api/trackback/id/tr986760189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mestska · http://cities.blog.hu 2014.10.05. 17:15:01

ebből túl sok új dolog nem derült ki. Ami a repülőtársaságot illeti, ott a Transavia, ami ugye az AF leányvállalata, tehát francia, de olcsóbb, mint az AF, vagy az Easyjet, ami szintén a CDG-re megy.

Közlekedésre és városnézésre szerintem a Vélib a legalkalmasabb, olcsóbb, mint a metró, mindenhová ellehet jutni vele,

A beharangozó ellenére pedig a klasszik turistás dolgok lettek kiemelve igazából.

mestska · http://cities.blog.hu 2014.10.05. 17:16:14

persze biztos lesz később részletesebb info is, de a beharangozó: "Ja, meg mit kéne megnézni az Eiffel-tornyon kívül, hogy ne legyünk tucat turisták," elég félrevezető.

brigastreetstyle 2014.10.05. 17:31:41

@mestska: A beharangozót nem én írtam, így jobban hangzik gondolom:-)
Másik dolog, hogy ez az első rész, nem akartam egyben az egészet. A képek saját készítésűek, az évek során felhalmozottakból válogattam. Ha minden benne lenne valószínűleg végig se lehetne rajta menni... Amúgy van egy hol, mit Párizsban bejegyzés is, ott azért nem a látványosságok bemutatásáról van szó (inkább kávézók, fagyizó ajánló stb...).

brigastreetstyle 2014.10.05. 17:54:25

@mestska: Még annyit, hogy persze más lehetőségek is vannak. A Ryanair is repül Párizsba a fent felsoroltakon kívül, persze kb. 1 órára a várostól száll le. Egyszer repültem fapadossal (Ryanair) és nekem nem jött be (rohanjunk a géphez, hogy jobb helyünk legyen, álljunk és várjunk az esőben, még felszállhatunk a gépre stb...) Persze kinek mi. Amikor néztem a repjegyeket, az Easyjet csomaggal több volt, mint az Air France. Bár mint írtam az Air France sem a régi, és velük is volt ezen kívül probléma tavaly (a géppel történt valami, így egy órát kellett várni, aztán busszal vittek ki egy másik géphez, a buszon óriási tömeg, és a gépre se lehetett felszállni, így a tömegben, levegő nélkül kellett nyomorogni vagy 10-15 percig).Ennek ellenére én AF mellett vagyok (a többszöri járat csak plusz - 3-4 egy nap oda-vissza - ami azért nem mindegy, ha rövid időre mész).

mestska · http://cities.blog.hu 2014.10.05. 18:06:42

@brigastreetstyle: nyilván attól is függ, mikor veszed, eddig mindig olcsóbb volt valamelyik fapadossal, akár kombinálva őket. A Ryanairt direkt nem mondtam, Beauvaisra repülni nem annyira éri meg szerintem. (bár 10 éve én is mentem oda Wizzel)

mestska · http://cities.blog.hu 2014.10.05. 18:08:32

egyébként ma már a Ryan-en is helyjegyet osztanak (értsd: nem kell rohanni, tömörülni a jó helyért), az Easyn és Transavián meg rég az van, nem is volt más talán.

Etihad 2014.10.05. 18:12:33

Na ezek pont a tucat helyek. Montmartre? Sacre Cour? Dogunalmas írás

Ddodi 2014.10.05. 18:13:25

Megy az easyJet is a CDG-re, bőven olcsóbban mint az Air France. a belvárosba se árt azért a metrójegy, de tényleg bőven elég csak akkor, ha már fáj a láb. mi 3 nap alatt 40km-t sétáltunk.
ellenben az Eiffel toronyhoz a 21. században csak a hülyék meg az ultra last minute-esek állnak sorba. van honlapjuk, olcsóbb is a jegy (kb 8000 volt 2főre a 2.emelet, onnan külön kell a 3.ra), és ki lehet választani az időpontot, amikor mennél. Pluszba 0, azaz nulla mp sorban állás kell hozzá.
De pl. az óriáskerék is tökjó program, a Mountparnasse torony nem is értem miért maradt ki (oda azért kell metró).
a Louvre-ra lehet szánni egy egész napot (26 alatt ingyenes, EU-s állampolgárnak, nem 25 - van még 1csomó ilyen hely amúgy), a Mona Lisa a legunalmasabb (és egyúttal egyik legkisebb és legtúlértékeltebb) festmény, több millió szebb és jobb látnivaló van bent! A belépő amúgy kedvezmény nélkül is kb 10euró.
Érdemes egyébként diákoknak kiváltani az európai diákigazolványt, sok helyen van rá kedvezmény!

brigastreetstyle 2014.10.05. 18:18:59

@Etihad: Írtam, hogy ez az első rész:-) Nem fért volna bele, majd jön a Notre Dame (történetekkel, mert onnan elég sok van, viccesek is:-), Vendome-tér, Opera (belülről is), Invalidusok (Napoleon sírjával), Luxemburg-kert (nagy kedvenc), Montmartre is és így tovább...

brigastreetstyle 2014.10.05. 18:34:02

@Ddodi: Én sosem megyek last minute-tal, és mégis sorban állok (előre nem tudok tervezni, de aki tud, annak hajrá:-) A másik ok, hogy idén voltam negyedszer fent, de előre soha nem tudtam megmondani, hogy felmegyünk vagy nem. Aminek az oka igen egyszerű, olyan emberekkel mentem, akik azonnal le akartam jönni, mert úgy féltek:-)
A Louvre-hoz annyit, hogy én is írtam hogy az egyiptomi részt ajánlom, a festmények hidegen hagynak, csak betettem a Louvre-ban lévő legismertebb alkotást. Azt azonban mindenképpen javaslom, hogy egyszer a legismertebbeket mindenki nézze meg. Nekem az egyiptomi részen belül a kedvencem a múmia volt (van ember, és állat is), de szakmai ártalomból megnéztem Hammurapi törvénykönyvét is:-)

Ddodi 2014.10.05. 19:33:32

@brigastreetstyle: én sem voltam tök nyugodt fenn, van bennem is egy kis tériszony :) a 2. emeletig azért csak fel lehet menni. Foglalni pedig érdemes - igaz csak előre, mert hamar elkelnek az időpontok - de valóban sarkosan fogalmaztam :)
Én nem tudom már melyik volt a legjobb a louvre-ban, de minden ngyon tetszett, még akkor is, ha úgysem emlékszik rá az ember, és egy idő után nagyon "sok" lesz a szervezetnek ez a sok látnivaló. Viszont a Mona Lisa tényleg nem ér annyit, amennyinek mondják, pláne, hogy szerintem nincs olyan időszak, amikor nincs körülötte legalább 10 fényképező (és nem a festményt néző) kínai... de azért meg kell nézni, persze :)

brigastreetstyle 2014.10.05. 20:23:20

@Ddodi: A húgom először amikor fent volt a 2. szinten, azonnal mondta, hogy rosszul van, menjünk le. Második alkalommal fel sem jött (jól járt, összebarátkozott az árusokkal, és kapott ingyen Eiffel-torony kulcstartókat:-), utána csak azt látta, hogy jöttek a rendőrök és az árusok futottak). De nem ő volt az egyetlen, aki félt. Igaz, a 2. szintig még semmi gond, utána azért jobb becsukott szemmel menni.
A Mona Lisa körüli kínai turistás megjegyzéssel egyetértek, meg úgy a Mona Lisaval is.

DonTintoretto 2014.10.05. 20:23:39

@Ddodi: Hovatovább gyalog is fel lehet menni a második emeletre. Előre tervezni nem tudó embereknek nem rossz opció, ugyanis a sor jóval kisebb, és még olcsóbb is a jegy.

Ami meg a Louvre-t illeti, na igen, én is láttam nagy sorban álló embereket. Ellenben ha vesz az ember egy MuseumPass-t, ami turistáknak jó opció lehet, akkor surranópályán mehet be.

www.parispass.fr/how-it-works/paris-museum-pass.html

Egyébként szerintem a jó metróhálózat miatt kicsivel kintebb is érdemes körbenézni, a szállás olcsóbb, és nem jegyárakban kell gondolkodni, hanem bérletben. Azért a belváros is elég nagy, amit elveszíthetünk reggeli-esti metrózással, azt bőven visszanyerjük napközben a metrózással.

Kíváncsian várom, hogy mik lesznek a nem turistacsapda látványosságok.

brigastreetstyle 2014.10.05. 20:33:06

@DonTintoretto: Mint írtam, a nem turistalátványosságokat nem én írtam:-) Igyekeztem olyan bejegyzést írni, saját képekkel, amik hasznosak lehetnek, vagy legalább a hangulatot átadják. Egyik képen a II. bejegyzésben (már fent van) Ines de La Fressange látható (hátulról, de aki ismeri, úgyis felismeri:-), látható még YSL apartmanja is (Rue de Babylone), Napóleon sírja (valamiért ott sem tolonganak annyira a turisták), ezek azért valószínűleg nem mindennapi képek.

gall a miklós 2014.10.05. 21:10:51

A szállásokról irhatna valaki egy kicsit bővebben. Pl. hogy belvárosi környéken kb. milyen hotel-árak vannak. Én autóval tervezek lemenni egy hétvégére, szóval az utazás megoldott.

brigastreetstyle 2014.10.05. 21:23:28

@gall a miklós: A booking.com-ot ajánlom, ott sorba tudod állítani, hogy legjobb ár két személyre stb. Legjobb, ha az út előtt foglalsz pár nappal (sokkal olcsóbbak, és jobban is jársz, 4 csillagosba mehetsz annyiért, amennyiért 1 csillagosba, ha előbb foglalsz). Azt figyeld, hogy saját fürdőszobás, vagy közös (mármint ha nem zavar, a közös fürdős olcsóbb). Reggeli szinte semelyikben nincs benne.

ensorcelant 2014.10.05. 22:20:10

@gall a miklós: Ha a belvárosban akarok megszállni, én ifjúsági szállót használok. Ezek közül nagyon jóaz Auberge de Jeunes, íme a honlapjuk: aijparis.com/
A négyágyas szobákhoz saját fürdő van, a kisebbekhez közös zuhanyzók, mosdók vannak. Tiszta, bőséges a reggeli, nagyon olcsó, és gyalog kb 12-15 perc a Notre Dame
Ha ott nincs szállás, mert már foglalt, akkor mi nem szoktunk a külvároshoz ragaszkodni, hanem kibérelünk egy mobilhome-ot a vacansoleinél: www.vacansoleil.hu/camping/info/franciaorszag-parizs-disneyland/pommeuse/kemping-chene-gris-le/VHU/10/2015000/
Ittis fillérekért lehet foglalni előszezonban, vagy utóban. Ha itt szállunk meg, számítani kell rá, hogy az elővárosi vasúttal kb 45 perc mire beér a belvárosba az ember, de navigo-val nem drága bejárni a városba (35 €), és ingyen utazást biztosít egy hétre egész Ile de France területén, a teljes metróhálózaton Párizsban, érvényes RER-re. Ha ilyet akarsz váltani, legyen nálad egy igazolványkép, mert az kell hozzá. Nézd meg a közlekedési vállalat a RATP honlapját! 8 éve minden évben ott töltök 1-2 hetet (szerelmem Párizs), szívesen írok még ötleteket, de persze nem akarom elvenni a blogtól a figyelmet, csak elég felületesnek érzem az infókat. Bocs!

ensorcelant 2014.10.05. 22:30:04

@gall a miklós: Ja, az utazásról. Mi kétszer voltunk csak autóval, és akkor csakis városon kívüli szállást ajánlok. Őrült a közlekedés egy nem helyinek, illetve parkolni szinte sehol sem tudsz, ha igen, akkor meg horror áron. vagy rakd le az autót valamelyik külvárosi parkolóházban, és hajrá tömegközlekedéssel! Parkolóház ügyben sajna nem tudok segíteni. A Vélib-et (párizsi Bubi) néha használtuk, de van letét, amit csak néhány nap után szabadít fel időnként a rendszer, és az egy hétvégi olcsóbbnak szánt kiruccanásnál lehet, hogy számít. Illetve forgalmas látványosságoknál előfordulhat, hogy vagy bringa nincs, vagy üres dokkoló. Napi 1 € jó ár érte, ha félóránként lerakod a bicajt, és újat bérelsz utána.

brigastreetstyle 2014.10.05. 22:35:29

@ensorcelant: :) Kinek mi! EZ a blog nem titkoltan divatblognak indult, mellette Párizs előtti tisztelgés, ha nevezhetjük így! Mint írtam az idő egy részét boltokban töltöm ott, mert lány vagyok. Nem cél, hogy teljesen részletekbe menő legyen, arra mint írtam van több száz. Lényegesebb a hangulat, amit remélem valamennyire átadott, mert elég sok képet raktam fel. A másik pedig, hogy én ragaszkodok dolgokhoz, pl. Air France, szállás belváros, vacsora Cafe de Flore... A blogtól nem veszed el a figyelmet, most indult, még nincs is, aki figyeli:) úgyhogy nyugodtan írhatod a Te véleményed, lehet másnak Te segítesz!

Xerof 2014.10.06. 08:06:13

Louvre-ba itt egy "titkos" bejárat, ahol sorban állás nélkül lehet bejutni.
i.imgur.com/d72aRbw.jpg

szúnyog?? mert nem buddha 2014.10.06. 09:37:10

Louvre-ba bejutni még közvetlenül a metróállomásból is lehet, sokkal kisebb a sor.

deak.atti 2014.10.06. 12:01:15

Sziasztok!

Amikor mi kint voltunk a párommal, akkor a Louvre a hónap első szombatján (vagy vasárnapján?) ingyenes volt. Nem tudom, hogy ez van -e még, de ha igen, akkor ezt is érdemes figyelni. Inkább elköltöm azt a pár eurót croissant-ra vagy vörösborra ... :)

brigastreetstyle 2014.10.06. 12:13:10

@deak.atti: Úgy tudom, hogy megszüntették azt a lehetőséget.

brigastreetstyle 2014.10.06. 12:14:24

@ensorcelant: Autóval én sem ajánlom a belvárost (mármint abból kifolyólag, amit láttam), a kocsik pár cm-re álltak egymástól, mindegyik megtörve....

gall a miklós 2014.10.06. 13:19:10

Kössz a tippeket.
A belvárosi autókázást egyébként én kifejezetten szeretem kipróbálni nagyvárosokban, mint afféle aktiv szórakoztató program:) Persze, ha csak egy hétvégém van, akkor inkább nem pazarlom el fél nap anyázásra és parkolóhely-keresésre:)

brigastreetstyle 2014.10.06. 13:52:03

@DonTintoretto: Ó, köszi, nekem úgy rémlett, hogy teljesen megszűnt.
süti beállítások módosítása